Граємо і навчаємось разом

З 02.11 ПО  30.11.2020р. 
МІСЯЧНИК З ОСНОВ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ 

Як захистити себе від коронавірусу. Поради для дітей



Корисні підказки Безпечний двір


                  Корисні підказки. Сам удома


Уроки обережності - Гострі предмети



Правила поведінки з електроприладами







Тема тижня  "В гостях у казки"

Казка

Казка — вигадка, всяк знає,
Але казка — дивина.
В ній усе не так буває
І потрібна нам вона!
Нас вона навчає жити
І поради нам дає.
Все в ній вміє говорити
І у казці — правда є.
До роботи нас привчає
І гостинності нас вчить.
Той, хто казочки читає,
Потім буде добре жить.
Бо умітиме радіти
І сміятись в добрий час.
Вмітиме добро творити.
Казка мудрим робить нас.

Загадки 
        1 . На городі виростала, Сили набирала, Непомітно, дуже швидко, Великою стала. Став тут дід усіх гукати Та красуню рвати. А цю казку, діти, ви Встигли відгадати? («Ріпка»)
      2. Підробив він голосок, Став малим співати. Здогадалися вони: Вовк — не наша мати. («Вовк і семеро козенят»)
     3. На сметані замісили, На вікні охолодили, Круглий бік, скок-скок — Покотився… (Колобок)
4. Вигнав дід козу із хати — Та й пішла вона блукати: Всі козу ту виганяли, Рак козуню ущипнув, Зайцю хатку повернув. («Коза-дереза»)
5. Маленьке, сіреньке, Біди наробило, Щось біле кругленьке Хвостиком розбило. Сумує бабуся і плаче, Дідусь витирає сльозу, А курочка кудкудаче: «Я вам золоте принесу!» («Курочка Ряба»)
6. Я — бичок-беремлячок, Солом’яний у мене бочок. Із соломи дід зробив, Бік смолою засмолив. (Солом’яний бичок)
7.Знайшов півник колосок,
 Змолов борошна мішок.
 Спік негайно у печі
 Пиріжки та калачі.
 Мишенят не пригощав,
 Бо жоден з них не помагав. («Колосок»)
8.По лісу дід ходив, і її там загубив. Та добрі звірятка ,зробили з неї хатку. (Рукавичка)
9. Двоє ціле літо гуляли ,танцювали та співали. А як вовка злякались до третього сховались. (Троє поросят)
Скажи правильно:
1. Які казки проживають на другому поверсі ?
2. Назви казку , яка проживає під Колобком 
3. Назви сусідів казки «Коза – дереза»
4. Яка казка проживає  зліва від «Вовка і 7козенят» ?
5. Хто проживає над  Півником та Мишенятами ?
6. Хто проживає з права від Солом’яного бичка?Як звали півника в казці « Колосок»? ( Голосисте горлечко )
7. Розкажи про героїв казки яка проживає під казкою « Коза – дереза»

Українська народна казка "Лисиця та журавель"

Українська народна казка "Рукавичка"


Казка Курочка Ряба та уроки малювання 



Тема тижня  "Школа вічливості"
(спілкування,відпочинок,гра) 

Сію дитині
В серденько ласку.
Сійся-родися
Ніжне «Будь ласка»,
Вдячне «Спасибі»,
«Вибач» тремтливе —
Слово у серці,
Як зернятко в ниві.
«Доброго ранку!»,
«Світлої днини»,—
Щедро даруй ти
Людям, дитино.

Ввічливі слова


😊 Чемні слова — О. Золочевська 😊


Мудрі казки. Образливі слова

Мудрі казки. Не треба ображати друзів

Зайчик Шнуфель - Я тебя люблю


Тема тижня"Захисти себе малюк"
П'ятниця 22.05.2020р.
С. Маршак „Пожежа” (в перекладі з російської Г. Бойка)
Як ішла на ринок мати,
Стала доньку поучати:
- Ти до грубки йти не смій,
Бо вогонь – лихий палій!
Тільки з дому вийшла мама,
А дівча до грубки прямо:
Гарно як вогонь пала, -
Жаль – щілиночка мала. 
Відчинила двері Ліна,
А вогонь злетів з поліна,
Біля грубки впав на діл,
По скатерочці – на стіл,
По стільцях побіг із тріском
І злетів на занавіски,
Димом стіни обволік,
Аж під стелю він проник.
Де горить, пожежні взнали,
Командир дає сигнали:
Підготовитись як слід!
На пожежу за хвилину
Докотили ті машини,
Стали строєм до стіни.
Нап’ялися шланги туго,
І, роздувшись від напруги,
Швидко воду ллють вони.
Дим клубочиться наліво,
Справа – чаду пилина.
На руках Кузьма сміливо
Виніс Ліну із вікна.
Він, Кузьма, - пожежний здавна,
Двадцять літ працює славно.
Сорок душ урятував,
У вогні не раз бував.
Та почувся крик неначе:
Під кроквиною хтось плаче,
І вогню напереріз
Аж під дах Кузьма поліз.
До віконця став тулиться
І угледів: -Це ж бо киця!
Пропадеш ти у вогні,
У кишеню лізь мені!
А вогонь лютує, злиться,
Утікає, як лисиця,
Струмінь звіра зупиня,
Із горища виганя.
Ось колоди почорніли,
Злий вогонь шипить щосили:
- Ой, життя мені нема,
Пожалій мене, Кузьма 
- Не кричи, твій голос марний!
Відповів йому пожарний –
Покажу тобі Кузьму!
Посаджу тебе в тюрму.
Залишайся тільки в пічці,
В керосинці і на свічці!
Ось на кріслі, край одвірка,
Ліна сльози ронить гірко.
На панелі біля хати
Шафа, ліжко і стільці.
У знайомих ночувати
Треба мамі і дочці.
Плаче дівчинка ридма,
Заспокоює Кузьма: 
- Не згасить вогню сльозою.
Ми заллєм вогонь водою.
Будеш жити – поживать.
Цур – з вогнем не жартувать!
Ось тобі на згадку киця.
Треба киці обсушиться.
Справа зроблена. Відбій.
По дорозі, по прямій
Знов машини затрубили,
Загриміли, задзвонили.
Мчать драбина і насос -
Скільки куряви знялось!
От Кузьма в пом’ятій касці,
Голова його в пов’язці,
Кров на лобі і синяк, -
Та йому не вперше так.
Потрудивсь він недарма, -
І пожежі вже нема!

Уроки тітоньки Сови Уроки обережності



Четвер 21.05.2020 р

Вишиванка

Ідея саморобки на День вишиванки 



Вишиванка. Малювання в нетрадиційній техніці.

Це наше і це твоє. Знана у всьому світі вишивка - наша!


Вишиванка - Гарна українська пісня - Ансамбль Промінці




Середа 20.05.2020р.
РАНКОВА ГІМНАСТИКА

Пожежна безпека. Казка "Солом'яний бичок"


Поміркуй
1.    Розглянь малюнки. Що може трапитися з дітьми, дорослими?
2.    Які небезпечні ситуації створюють діти? Розкажи, як уникнути небезпеки.
Завдання
1. Розглянь малюнки. Які правила безпечної поведінки порушують діти?

   

Будь завжди господарем ситуації

Заєць спить, та очей не жмурить.
Дарма не бійся, але стережися.
Тема тижня "Весна ледачого не любить"
(робота в полі, на городі, у квітнику)

П'ЯТНИЦЯ 15.05.2020р.

"Дитяча мрія" 











СЕРЕДА 13.05.2020 р.














ВІВТОРОК 12.05.2020 р.
             Вірш «Про весну господиню».
 На полях уже весна –                               Гілочки рівняє,
Гей, що робить там вона?                        Причепурює квітки,
Зіллячко насаджує,                                    Щоб сіяли, мов зірки.
Збіжжячко пригладжує,                            У городі вже весна -
Щоб росло у стебло,                                  Гей, що робить там вона?
Щоб шовковеє було.                                  Грядочку копає,
У лісочку вже весна –                                 Моркву засіває,
Гей, що робить там вона?                         І горох, і бурячки -
Листя розправляє,                                       Будуть їсти діточки.

Які справи у людей навесні? (обкопування і побілка дерев, висаджування квітів у садках, праця людей на городах).
Які інструменти використовують для роботи?

  М/в «Закінчи речення»
(Дитині пропонують послухати незавершені речення і дібрати слова, щоб утворилась рима).
Щоб город перекопати, беремо до рук... (лопати). 
Потім у велику грядку висіваємо... (зернятка).
Буде сонце і тепло, щоб зернятко... (проросло).
А чому рослина сходить? Бо корінчики п’ють... (воду).

  Д/г «Що потрібно для роботи?»
Дитині із зображеного на картинці обладнання необхідно вибрати і назвати те, що необхідне для роботи у садках і на городі.




 



Тема тижня "Що таке добре, а що погано"
 (ввічливість) 
П'ЯТНИЦЯ 08.05.2020р.

Свято матері. Чудові вірші українською про маму до дня матері.

Як зробити подарунок для мами на День матері. [Своїми руками]


Українська пісня про маму 


Загадки про маму українською мовою

 Найрідніша, наймиліша,
 Всіх вона нас пестить, тішить,
 Завжди скрізь буває з нами.
 Відгадайте: хто це? (Мама) 
Хто нас, діток, міцно любить?
 Хто нас ніжно так голубить? 
Як ми хворі — цілі ночі 
Не стуляє свої очі.
 Хто для нас пісень співає,
мила, На цей світ нас народила. 
Я до неї пригорнуся, 
Це ріднесенька… (матуся)
Хто життя нам дарував, 
Хто часу не шкодував,
 Хто навчав нас говорити,
 Хто найкращий в цілім світі? (мама) 
Хто пісні співав чудові, 
Солов’їні, барвінкові?
 Перші кроки вчив робити? 
Хто найкращий в цілім світі? (мама)
 Хто, як ви, було, хворіли,
 Цілі ніченьки не спав?
 Все робив, як ви хотіли,
На рукав вас колисав? (мама)
Пестить, ніжить,
 і голубить розуміє, дуже любить. 
Я до неї пригорнуся,


ЧЕТВЕР 07.05.2020р.

Повчальні мультики. Квіти дружби

Казка українською "Урок дружби"











СЕРЕДА 06.05.2020р.


Ранкова зарядка ВВЕРХ ВНИЗ



Василь СУХОМЛИНСЬКИЙ
ЯК СЕРГІЙКО НАВЧИВСЯ ЖАЛІТИ


Маленький хлопчик Сергійко гуляв біля ставка. Він побачив дівчинку, що сиділа на березі.
Коли Сергійко підійшов до неї, вона сказала:
— Не заважай мені слухати, як хлюпають хвилі. Сергійко здивувався. Він кинув у ставок камінець. Дівчинка запитала:
— Що ти кинув у воду? Сергійко ще більше здивувався.
— Невже ти не бачиш? Я кинув камінець. Дівчинка сказала:
— Я нічого не бачу, бо я сліпа.
Сергійко від подиву широко відкрив очі й довго дивився на дівчинку.
Так, дивуючись, він і додому прийшов. Він не міг уявити: як це воно, коли людина нічого не бачить?
Настала ніч. Сергійко ліг спати. Він заснув з почуттям подиву.
Серед ночі Сергійко прокинувся. Його розбудив шум за вікном. Шумів вітер, в шибки стукав дощ. А в хаті було темно.
Сергійкові стало страшно. Йому пригадалася сліпа дівчинка. Тепер хлопчик уже не дивувався. Його серце стиснув жаль.
Як же вона, бідна, живе в отакій темряві?!
Сергійкові хотілося, щоб скоріше настав день. Він піде до сліпої дівчинки. Не дивуватиметься більше. Він пожаліє її.

Гра "Чемний котик" Чарівні слова




ВІВТОРОК 05.05.2020р.

Зарядка для маляток



Урок доброти 



Корисні підказки. Якщо ти скоїв поганий вчинок


ЗАГАДКИ

Соня вазочку розбила 
І не знає, що робить. 
Не призналася матусі
 Он за шафою сидить.
 Що сказати треба? (Вибачте) 

Саша виїв борщ і кашу, 
Пиріжечків з’їв аж п’ять.
 Рукавом протер обличчя,
 Мовчки встав – побіг гулять. 
Що сказати треба? (Дякую) 
Петя ось прийшов до школи 
І учительку зустрів. 
Прошмигнув тихенько мимо 
Привітатись не зумів. 
Що сказати треба? (Добрий день) 

Мовчки Коля одягнувся, 
В друга досить вже гулять.
 І забув хороше слово 
На прощання всім сказать.
 Що сказати треба? 
(До побачення) 
Біг Віталик по доріжці.
 Через Сашу раптом впав. 
Саша мовчки відвернувся 
І нічого не сказав. 
Що сказати треба? (Вибач) 
Щоб із вами не траплялись 
Різні ось такі дива. 
Діти, ви не забувайте. 
Чарівні усі слова.

Тема тижня "А вже весна, а вже красна" 
(жива,не жива природа,первоцвіти)

П'ЯТНИЦЯ 17.04.2020р.






Це наше і це твоє. Старовинні орнаменти та символи писанок - наші!

         Цікава гра для діточок
                             

Марія Бурмака Писанка



ЧЕТВЕР 16.04.2020р.
ПАСХАЛЬНА КАЗОЧКА


Легенди України - Писанки (мультфільм) українською

Писанки-малюємо з дітьми


Малюємо  Великодню Паску





СЕРЕДА 15.04.2020р.











ВІВТОРОК 14.04.2020р.

Уроки живої природи. Знайомство.


Нежива природа.


Гра "Жива та нежива природа". Відеогра


Гра "Вірю / не вірю"



ПОНЕДІЛОК 13.04.2020 р.
ПРОКИДАЄМСЯ

ЩОСЬ НОВЕНЬКЕ


ГРАЄМО І НАВЧАЄМО



ЗАГАДКИ




Тема тижня "Україно моя, Україно"
П'ЯТНИЦЯ 10.04.2020р.

“Кожен день я тебе відкриваю, рідне місто кохане моє…”



ЧЕТВЕР 09.04.2020р.
Прислів'я
-Батьківщина - мати, умій за неї постояти.
- Наша слава - Українська держава.
- Всюди добре, а дома найкраще.
- Кожному мила своя сторона.
- Людина без Батьківщини -пташка без крил.
- Без верби й калини нема України.

Казка про українську мову

                                    
                                            

  Давним-давно жила-була Українська Мова. Вона дуже любила співати і танцювати, повчати казками,які були дуже цікавими. Та ось одного разу до королівства прийшла зла чаклунка. Задумала вона загубити Українську Мову. Підійшла лиходійка до неї і попросила розповісти казку. Не відмовила Українська Мова незнайомці - розповіла їй про веселі звуки та веселі нотки.
       
-Ти дуже розумна, але не треба повчати старших, - промовила незадоволено лиходійка.
       - За твою неповагу я покараю тебе!
       І зла чаклунка стукнула палицею по землі три рази...

       Опинилась Мова в незнайомому королівстві. Розгубилася, засумувала. Та недовго вона була самотньою. Мешканці королівства запросили незнайомку до себе, обігріли, втішили, а дізнавшись її не легку долю, запропонували жити у них.
     
  Незабаром не залишилось у цьому королівстві нікого байдужого до Української Мови.
   ЇЇ поважали і любили за добру пораду, за талант і уміння розповідати цікаві казки, що вчать розуму. 
А ще - за уміння співати чудові пісні, які лікують Душі. 

ВІВТОРОК 07.04.2020р.



Свято Благовіщення одне із найбільших весняних свят. Слово “Благовіщення” означає добру, радісну звістку про те, що почалось звільнення роду людського від гріха і вічної смерті. В церкві в цей день святять проскури, а господарі в Україні випускають із хлівів тварин, щоб чули  весну.
На Благовіщення дівчата біля  церкви танцюють  перший весняний хоровід – “кривий танець”. Якщо на Благовіщення дівчина, йдучи по воду, знайде квітучий первоцвіт - цього ж року вийде заміж. А та, яка хоче стати гарнішою, має налити в миску холодної води, пустити плавати первоцвіт (пролісок) і вмитися цією водою.
Кажуть, що на Благовіщення птахи гнізда не в’ють і не несуться. «Благовіщенське яйце під курку не кладуть». Вважається, що від Введення до Благовіщення треба дати землі відпочити. У це свято особливо грішно працювати на землі. На Благовіщення Господь «благословить усяке дихання», і після цього дня можна розпочинати роботи в полі, все буде добре рости, квітнути й колоситися.

Народні прикмети:
  • Яка погода на Благовіщення, така і на Великдень.
  • Якщо 7 квітня ще лежить на дахах сніг, то і на 1, і на 6 травня він у полі буде.
  • Який цей день – такий і кінець місяця.
  • Якщо на Благовіщення сонце сходить на чистім небі, то весна рання, якщо в полудень – середня, якщо ясно ввечері – пізня.

 Тема тижня "На святковому столі"
П'ЯТНИЦЯ 03.04.2020р.

МАЛЕНЬКІ ДОСЛІДНИКИ
Тут зібрані дивовижні експерименти, для проведення яких ви можете скористатись підручними засобами і які з легкістю можна показати дитині. Це краще, ніж будь-які фільми про чарівників – ви можете стати справжнім Гаррі Поттером!
Користі від таких дослідів багато: по-перше, ваше дитина відірветься хоч на трохи від монітора і з подивом зрозуміє, який великий і загадковий світ нас оточує. По-друге, на практиці легше зрозуміти фізичні, хімічні та інші закономірності. По-третє, батьки й самі їх згадують - і дивуються разом з дітьми. Ну і безсмертне дитяче прагнення щось утнути знаходить оптимальне мирне русло!

Вулкан на столі



ЧЕТВЕР 02.04.2020р.

Морква, біб і цибулина,
 бурячок і капустина,
 ще й картопля — шусть у горщик.
 Ну й смачний ми зварим … (борщик).
 ***
  Всім обід готує мама: 
Ось бере вона петрушку,
 Інші додає приправи,
 – Будем їсти смачну …   (юшку).
 *** 
 Довго з тіста їх ліпили, 
у окропі поварили. 
Потім дружно ласували,
 ще й сметанки додавали.  (Вареники) 
***
 Місили,місили,
 Ліпили, ліпили, 
А тоді — хіп
Та в окріп! 
А вже на останку
 – Масло та сметанку, 
Хто зуміє відгадати 
Того будем частувати. (Вареники).
 *** 
Є із сиром, із грибами, 
Із чорницею, вишнями. 
Можна цукром посмачити,
 Чи сметаною полити. (вареники
 *** 
 Насушили ми шипшини, 
Липи цвіт, суниць, малини. 
Розігріли самовар,
 Пити будемо …  (узвар).
 *** 
  Що за хліб такий святковий 
На рушник вмостився новий?    (Коровай)
 *** 
 Що на сковорідку наливають, 
Так вчетверо згинають? (Млинці).
 *** 
І пухкенькі, і смачні.
 із пшениченьки вони. 
Зі здобного тіста, 
Просяться, щоб з’їсти.  (Пампушки).
 *** 
  Ой, смачна вона, духмяна, 
Рисова, гречана, манна…
 Ложку в рот – і буде наша.
 Здогадалися? Це ….(каша)


https://www.youtube.com/watch?v=JdsuggDsvM8&feature=youtu.be          д.г  "Варим борщ"









ГОТУЄМО РАЗОМ ВАРЕНИЧКИ












ВІВТОРОК 31.03.2020р.
Глина в кого ожива?
Творить з нею хто дива?
В нього посуд ніби жар,
Ну, звичайно ж, це…. (гончар)
Гончар - дуже давня професія. Люди завжди шанували майстрів-гончарів, адже вони виготовляли багато різних виробів, необхідних людям для щоденного життя. Раніше в кожному селі був свій гончар.  Гончар знаходив глину у землі і залишав її на дворі, щоб вона вилежалась, її мочили дощі,морозили морози, обігрівало сонце, обдували вітри. А навесні з глини вибирали всі палички і камінці, просіювали її, намочували водою, ліпили виріб.  Для того, щоб висушити глиняний виріб, його треба поставити у спеціальну піч. У ній під дією жару та вогню виріб швидко висохне, стане міцним. Таким посудом уже можна користуватися. Однак кожній господині хочеться, щоб посуд був гарно оздобленим, барвистим. Тож потім майстер брав свій виріб і розписував його.
 
Д/в «Назви прислів’я»
1.        Гончара глина годує.
2.        Нехай горщики б’ються на гончарову голову.
3.        Горшки не святі ліплять.
4.        Без діла слабіє сила.
5.        Без труда нема  плода.
6.        Терпіння і труд все перетруть.
7.        Коли працюєш – час біжить, коли чекаєш – не  спішить.
8.        Людська праця – не дурниця, розкидати не годиться.
ЗАГАДКИ
• Біля тіла- вухо, голови не маю,
  Молоко, сметану, квас, добре зберігаю. ( глечик)

 • В мені мак розтирають, галушки в мене кидають,
   Річ потрібна і не хитра, називають всі… ( макітра).

 • Майстер в руки мене взяв, на мені намалював,
   Листок, квітку, перепілку, бо розписував… ( тарілку).

 • Як у піч мене несуть, в мене овочі кладуть,
   Ще й водичку наливають, у вогонь – і борщик мають! ( горщик)
   – Ви цей горщик відкривайте і горішки доставайте.
ГОРІХОВИЙ МАСАЖ
Цей горішок – фантазер,
Він чудовий масажер.
Візерунчастий бочок
Розвиває кулачок.
Міцно ти його стисни,
Свою силу прояви.
ТРІШКИ ПОТАНЦЮЄМ І ВІДПОЧИНЕМ






ПОНЕДІЛОК 30.03.2020р.





 Має рот і одно вушко. 
Хто така,вгадали? ( кружка) 
*** 
Є у блюдечка подружка, 
Що одне лиш має вушко.
 Можеш кралю цю зустріти,
 Як захочеш чай попити. 
*** 
Сама не їм, 
А всіх годую(ложка)
 *** 
 Зуби є ,та не жує, 
А жувати іншим дає! 
*** 
Гострі зуби вона має,
 Їсти нам допомагає, 
Що бере в тарілці – все 
Нам до рота донесе. 
*** 
 Хто всім нам хліб ділить? (ніж)
 Загадки про кастрюлю
 Біля тулуба два вуха,
 А голови немає.(каструля) 
*** 
 У череві баня, в носі решето,
 На голові ґудзик, одна рука, 
Та й та на спині.(чайник) 
*** 
То холодним, то гарячим
 Вдома кожен мене бачив, 
І співаю я від жару 
І пускаю з носа пару. 
***
 Наче паровоз гуде, 
Шумить, гуде і пара йде. 
Смачний заварює нам чай. 
Хто ж він такий? От відгадай.
 *** 
На вогні щоденно спить, 
Носом уві сні свистить.
 *** 
Довгий носик, ручку має, 
Всіх нас чаєм пригощає! 
*** 
 Буваю глибока,буваю мілка, 
Буваю велика,буваю мала, 
То борщику,то кашки повна(тарілка) 
*** 
Не каструля і не миска, 
Не кружка, не горщик.
 Насипають в неї кашу, 
Наливають борщик.
 *** 
Руки в боки, як начальник,
 Раніше за всіх на стіл встає, 
Сам собі плита, і чайник – 
Сам заварить, сам наллє. 
*** 
Руки вбоки я стою – 
Всіх вас чаєм напою. 
Я горячий, наче жар.
 Хто я діти?… 
*** 
Довго жив, багатьох кормив.
 Упав – пропав, ніхто кісток не зібрав.  (Горщик глиняний)
 *** 
Купили кругленьке,
 Думали – новеньке. А воно усе в дірках, 
Труситься в руках. (Сито) 
***
 Щоб підсмажить їжу швидко 
Нам потрібна … (сковорідка.) 
*** 
Довго теплим бути в ньому 
Каві, чаю запашному.
 У мандрівці та поході 
Стане завжди у пригоді. (Термос) 
*** 
З гірки сир катався —
 Весь всередині зостався. І таку гірку 
Називають … (терка)
 *** 
Два братця Пішли в воду купаться (відра) 
*** 
Маленька, кругленька, Скляна. Всі її цілують. (склянка)
Лисичка та журавель

Були собі лисичка та журавель. Ото й зустрілися якось у лісі. Та такі стали приятелі!
Кличе лисичка журавля до себе в гості:
– Приходь,– каже,– журавлику, приходь, лебедику! Я для тебе – як для себе.
Лисичка та журавель
От приходить журавель на ласкаві запросини.
А лисичка наварила кашки з молоком, розмазала по тарілці та й припрошує:
– Призволяйся, журавлику, призволяйся, лебедику!
Лисичка та журавель
Журавель до кашки – стукав, стукав дзьобом по тарілці – нічого не вхопить.
А лисичка як узялася до страви – лизь гарненько язиком, поки сама всю кашу чисто вйлизькала.
Вилизькала та до журавля:
– Вибачай, журавлику,– що мала, тим тебе й приймала, а більше нема нічого.
– То спасибі ж,– мовить журавель.– Приходь же, лисичко, тепер ти до мене в гості.
– А прийду, журавлику, прийду, лебедику! На тому й розійшлися.
Лисичка та журавель
Он уже лисичка йде до журавля в гостину. А журавель наварив такої-то смачної страви: узяв і м'яса, й картопельки, й бурячків – усього-усього, покришив дрібненько, склав у глечичок з вузькою шийкою та й каже:
– Призволяйся, люба приятелько, не соромся!
Лисичка та журавель
От лисичка до глечика – голова не влазить! Вона сюди, вона туди, вона й боком, і лапкою, і навстоячки, і зазирати, й нюшити... Нічого не вдіє!
А журавель не гуляє: все дзьобом у глечик, усе в глечик. Помаленьку-помаленьку – та й поїв, що наварив. А тоді й каже:
– Оце ж вибачай, лисуню,– що мав, то тим і приймав. Та вже більше нічого не маю.
Лисичка та журавель
Ох і розгнівалася ж лисичка! Так розсердилася, що й подякувать забула, як годиться. Так-то їй журавлева гостина до смаку припала!
Та від того часу й не приятелює з журавлями.
Лисичка та журавель





Тема тижня  "Сім'я"
ВИХІДНІ



ПРОВОДИМО ВИХІДНІ З РОДИНОЮ ЯСКРАВО

Ігри зі стрічкою (тейпами)

Простий рулон тейп-стрічки стане вашим новим найкращим другом, як тільки ви спробуєте ці геніальні ідеї, завдяки яким діти проявляють свою енергію різними творчими способами.
Ігри зі стрічкою у форми, букви та цифри. Використовуйте цю стрічку, щоб розмістити на підлозі різноманітні форми, букви та/або цифри. Попросіть дитину стати на улюблений елемент, а тоді давайте їй вказівки, за якими вона слідуватиме, та попаде до наступного пункту призначення. Наприклад: «Ведмідь повзе на площу», «Скакайте, як жаба до Т», «Біжіть до прямокутника». Гра тримає дитину в русі, а також допомагає вивчити форми, букви та цифри.
55 енергійних ігор та розваг для дітей вдома (адже карантин – не жарт)
Лінії зі стрічки. Зробіть 5-10 окремих ліній стрічки, кожна приблизно на відстані 30 см одна від одної, на підлозі чи килимі. Позначте першим рядок «Старт», а потім дайте дітям прості інструкції:
Довгий стрибок: подивіться, скільки ліній вони можуть перестрибнути. Нехай намагаються кожного разу побити власний рекорд. Експериментуйте з положенням рук – розмахуючись, тримаючи за спиною тощо.
Стрибок з розбігу: тепер нехай діти розганяються та стрибають. Чи зможуть з розбігу побити попередній рекорд?
Довгий стрибок назад: підвищуйте рівень складності. Тепер – стрибки задом наперед, тобто назад.
Коник: Як далеко вони можуть стрибати на одній нозі?
Дотягнутися до n-ї стрічки: наскільки далеко зможе дотягнутись їхня нога з лінії старту до якоїсь стрічки.
55 енергійних ігор та розваг для дітей вдома (адже карантин – не жарт)
Створіть трек для автомобілів. Використовуйте стрічку художника, щоб створити величезну дорожню систему для іграшкових автомобілів дитини. Мисліть ширше. Будуйте дорогу і на меблях, і на диванах та інших перешкодах. Ключовий фактор, щоб активізувати такий трек, його масштабність. Чим більший трек, тим більше основних м’язів залучатимуть діти, повзаючи з машинками по ньому.
55 енергійних ігор та розваг для дітей вдома (адже карантин – не жарт)
Числові квадрати. Зробіть великий квадрат зі стрічки, розділіть його на 9 або більше маленьких квадратів, позначивши випадкові числа у кожному. Тепер попросіть дитину здійснити певний рух, щоб дістатись до наступного числа, наприклад «стрибок до 10», «збільшення до 3», «ковзання до 67» тощо.
55 енергійних ігор та розваг для дітей вдома (адже карантин – не жарт)


Ігри з повітряними кулями

Діти завжди раді повітряним кулькам. Підніміть це захоплення на наступний рівень, додавши кілька «правил», і вони будуть радісно рухатися, розвиваючи свої рухові навички та спалюючи якусь частину своєї безкінечної енергії.
Проте нагадуємо, що шматочки лопнувших кульок можуть становити серйозну небезпеку задухи для молодших діток, тож подбайте про їхню безпеку та контролюйте ігри із повітряними кульками.
Не дозволяйте повітряній кулі торкнутися землі. Класична гра, якій діти раді щоразу. Правила прості – запустіть кулю в повітря, але не дайте їй торкнутися землі. Щоб ускладнити завдання для дітей старшого віку, запропонуйте їм жонглювати більше однієї повітряної кулі або грати із зв’язаною однією рукою за спиною. Нехай діти контролюють час, скільки триматимуть кульки в повітрі (і ставлять рекорди, змагаючись із собою), або ж рахують, скільки разів встигнуть вдарити кулю, тримаючи у повітрі. Гра чудово підходить для покращення сили рук та координації рук і очей.
Пінгвінова хода. Поставте повітряну кулю між колінами дитини і рухайтесь по кімнаті, тримаючи її. Ускладнюйте завдання для старших дітей, попросивши їх обійти кілька перешкод. Якщо вони загублять кульку, мають повернутися на початок гри. Для декількох дітей можна запропонувати таку команду гру, фіксуючи час, за який вони пройдуть перешкоди із кулькою, затиснутою між ногами.
55 енергійних ігор та розваг для дітей вдома (адже карантин – не жарт)
Підвішена кулька. Повісьте повітряну кулю так, щоб вона була на кілька сантиметрів вище за зріст дитини. Нехай спробують стукнути кульку рукою. Порахуйте, скільки разів поспіль вони зможуть її штовхати/стукати, без перерви та пропусків. Це дуже втомлює! Підніміть складність завдання. Чи зможуть діти підстрибувати і торкатися повітряної кулі головою? Можливо, для цього варто підвісити кульку дещо вище.
Перегони кулі подихом. Встановіть «курс» і подивіться, чи може дитина додмухати повітряну кулю аж до фінішу. Для цього доведеться робити багато армійських повзань, працюючи верхньою частиною тіла та втрачаючи багато сили цією дорогою.
55 енергійних ігор та розваг для дітей вдома (адже карантин – не жарт)
Балансування повітряної кулі. Киньте виклик дітям, чи зможуть вони збалансувати повітряну кулю на тильній стороні руки, і подивіться, як довго вони можуть це робити, перш ніж кулька впаде на землю. Ви були б здивовані, скільки вони будуть рухатися для виконання такої вправи.
Кульки на веслах. Використовуйте мухоловку, ракетку для тенісу/бадмінтону або зробіть щось подібне на «весло», використовуючи паперову тарілку та велику паличку/пластикову ложку, і нею, а не руками, грайте у всі ігри із кульками, подані вище.
Такі інструменти цікаві для балансування повітряної кулі. Нехай діти намагаються тримати свою кульку на «веслах», коли вони пересуваються через перешкоди або бігають по дому. Це зовсім непросто.
Балансування кульки ногами лежачи. Нехай діти ляжуть, піднявши ноги в повітря, і спробують врівноважити повітряну кулю на ногах. Це непросте завдання і вимагає великої концентрації. Чудова основна тренування!
Волейбол повітряною кулькою. Створіть «сітку» між двома стільцями (можна із ниток), а потім попросіть дитину вдарити повітряну кулю вперед і назад, бігаючи з однієї сторони на іншу, намагаючись утримати її над підлогою. Якщо дітей більше, попросіть їх тримати кульку в повітрі над сіткою настільки довго, скільки вони зможуть.
Хокей повітряною кулькою. Використовуйте невелику хокейну паличку або зробіть власну з картону. Завдання – перемістити повітряну кулю в ворота, якими можуть стати корзина для білизни або коробка, перевернута на бік тощо.

Мисливці

Ми постійно щось губимо вдома та знаходимо. Але на відміну від нашого стану, коли невчасно (завжди) губляться ключі, гаманець та телефон, діти можуть весело пограти у мисливців.
Полювання на кольори LEGO. Улюблена гра для малюків і надзвичайно проста у виконанні. Виберіть 4 аркуші паперу різного кольору і по 10 елементів з LEGO, які відповідають кожному кольору, тобто 10 жовтих частинок LEGO для жовтого аркуша паперу. Тепер сховайте всі елементи LEGO в одній кімнаті і покладіть кольоровий папір на стіл або підлогу поруч. Запустіть годинник, і малюки розпочнуть полювання. Щойно вони знайшли LEGO, нехай покладуть на відповідний папірець. Подивіться, скільки часу знадобиться, щоб знайти усі елементи. На новому колі гри можна спробувати побити власний рекорд. а потім сховайте їх, щоб вони могли спробувати менше часу.
Коли діти стомляться шукати, хай щось збудують зі знайдених елементів.
Полювання на частини пазлів. Оберіть дерев’яні пазли. Сховайте всі шматочки головоломки і попросіть дитину їх розшукати, повертаючи кожен знайдений шматок на дошку. Ця гра змушує тіло рухатись, а мозок працювати. До того ж, діти люблять досягати мети в таких іграх. Тож коли вони все знайдуть, попросять знову все заховати.
55 енергійних ігор та розваг для дітей вдома (адже карантин – не жарт)
Полювання на літери. Попросіть дітей ходити по дому з кошиком, збираючи предмети, які починаються з кожної літери алфавіту: Я – яблука, Б – Барбі, О – олівці тощо. Дайте контрольний список літер, тобто абетку, щоб вони відмічали, які предмети вже відшукали. Запустіть таймер, щоб рухалися швидше.
Полювання на нестандартні предмети. Відправляйте дітей на веселе полювання будинком, збираючи різні предмети, які ви їм попередньо перерахували. Але загадуйте предмети весело, не навиваючи конкретну річ, а абстрактно – «улюблена іграшка для ванни», «рожева шкарпетка». Ускладнюйте завдання, загадуючи ще більш загальні категорії предметів, наприклад, «щось, що починається з літери T» тощо. Звичайно, встановіть таймер.
Полювання в темряві. Якщо у вас є кімната, в якій може бути досить темно (і безпечно), вимкніть світло, закрийте жалюзі та відправте дітей на пошуки прихованих предметів в темряві за допомогою ліхтарика. Діти шаленіють від цієї гри.
 Лабіринт та смуги перешкод
Як створити власний саморобний лабіринт або перешкоди? Є ідеї! Ці ігри перевірять стратегічні навички дитини.
55 енергійних ігор та розваг для дітей вдома (адже карантин – не жарт)
Місія неможлива. Використовуючи креп-папір, паперову стрічку або нитки, створіть складний лабіринт. Встановлюйте лінії високо та низько, змушуючи дітей їх переступати, повзати тощо. Дітям сподобається така гра настільки, що точно будете повторювати.
Книжковий лабіринт. Використовує книги або інші предмети домашнього вжитку – одяг, спортивний інвентар, палиці тощо, тобто все добре спрацює. Створіть масштабний лабіринт, у якому діти будуть повзати, скакати або ходити. Чудова гра для дошкільнят, щоб працювати над їхньою просторовою обізнаністю та навичками вирішення проблем.
Смуга перешкод. Ця ідея – перевірений хіт. Створіть захопливу смугу завдань, яка включає різноманітні рухи – стрибки, повзання, врівноваження тощо. Ось декілька креативних ідей для смуги перешкод: перестрибувати обручі, стрічка для балансування, скакати між подушками (на ліжку тощо), пройтися як краб під ковдрою, натягнутою поміж двох стільців, щось перекотити, бігати, тримаючи щось у руках або на інших частинах тіла.
Гру можна робити кожен раз різною, щоб вона ніколи не старіла. Чудова гра для дітей різного віку. Можна змагатися на час.
 Спортивні ігри
Ще один спосіб залучення дітей до активності – адаптація спортивних ігор, у які зазвичай граємо на свіжому повітрі, до кімнатних умов. Спробуйте скористатися цими варіантами.
Баскетбол. Якщо у вас є баскетбольне кільце вдома, то ви вже готові до гри в домашніх умовах, просто використовуйте м’який м’яч з піни. Якщо ж кільця немає, не хвилюйтесь. Просто візьміть кілька кошиків для білизни або пляжні відра, встановіть на підлозі або повісьте до дверної ручки чи гачка. Зробіть кульки-м’ячі з газети, вати, м’яких іграшок або змотаних у клубок шкарпеток.
Подивіться, хто може зробити удар з найдальшої відстані. Або використайте стрічки, щоб встановити декілька ліній старту, та фіксуйте, хто більше разів поцілить у кошик з кожної лінії. Або встановіть таймер на 1 хвилину і змагайтесь – хто якомога більше поцілить кульок у кошик.
55 енергійних ігор та розваг для дітей вдома (адже карантин – не жарт)
Фігурне катання. Виділіть ділянку підлоги для встановлення «катка». Візьміть шапку та рукавиці та зробіть вигляд, що ви ковзаєте по льоду. Щоб виглядало все це максимально реально, використовуйте паперові тарілки, в які можна стати ногами та ковзати; натягніть на ноги вовняні рукавиці, які гарно ковзають по підлозі (а діти вважатимуть це дуркуватим та веселим); ковзайте на папері, шматках тканини, простирадла або чомусь подібному.
55 енергійних ігор та розваг для дітей вдома (адже карантин – не жарт)
Боулінг. Зробіть свою лінію старту для вашої «доріжки». Кеглями стануть пластикові пляшки, паперові стакани. Використовуйте будь-який тип шарів, м’ячів, кульок, які збиватимуть ваші кеглі. Мета – збити якомога більше. Кеглі можна встановлювати як в звичайному боулінгу, так і пірамідкою тощо.
55 енергійних ігор та розваг для дітей вдома (адже карантин – не жарт)
Футбол. Встановіть зовнішні стінки воріт, використовуючи 2 конуси, пластикові стаканчики, стільці або стрічку. Використовуйте будь-який м’який м’яч та грайте!
Міні-гольф. Візьміть декілька паперових стаканчиків, покладіть їх на бік та зафіксуйте на підлозі. Можна створити цілі тунелі з шматочків будівельного паперу. Ключкою можуть стати довгі рулони обгорткового паперу, хокейні палички, поролонові труби для басейну тощо. Правила встановлюєте ви – потрібно поцілити м’яч у встановлені лунки.

Класичні ігри-змагання

Перегони з яйцями на ложці. Візьміть ложку та будь-який невеликий круглий предмет, який поміститься зверху (або якщо ви сміливі та у вас легко чистити підлогу, можете використовувати справжні яйця!). Створіть для дитини смугу перешкод. Можна починати! Чи зможуть діти пройти лінію, тримаючи яйце в ложці? Як тільки вони зможуть легко долати смугу перешкод, починайте змагатися на швидкість!
55 енергійних ігор та розваг для дітей вдома (адже карантин – не жарт)
Перегони у мішках. Оновіть цю класику, використовуючи звичайні наволочки. Нехай діти залізуть в них, тримають біля талії, і в такий спосіб проходять якийсь маршрут. Гра проста, але дітям весело та вони дійсно швидко втомлюються, виконуючи таке завдання.
55 енергійних ігор та розваг для дітей вдома (адже карантин – не жарт)
Триногі перегони. Зв’яжіть щиколотки дітей чимось м’яким і еластичним (штанами, шарфом, еластичнім бинтом тощо). Тепер їм доведеться працювати в команді, координувати свої рухи, щоб дістатися від точки А до точки Б. Ця гра не лише на координацію, але також чудово підходить для встановлення зв’язку між дітьми.
55 енергійних ігор та розваг для дітей вдома (адже карантин – не жарт)
Скласти головоломку, пересуваючись на руках, без ніг. Встановіть дерев’яну дошку-головоломку, пазл тощо та розкиньте шматочки по кімнаті. Візьміть дитину за щиколотки або стегна, щоб полегшити задачу, так, щоб вона ходила на руках і збирала розкидані частинки. Потрібно скласти головоломку. Чудова активність для зміцнення верхньої частини тіла.
Червоний, зелений, жовтий. Встановіть завдання для кожного кольору: жовтий – повільне повзання по землі; зелений – стрибайте, як жаба; синій – спробуйте і торкніться неба; фіолетовий – веселий танок. Змінюється колір – змінюється активність.
Твістер. Граючи в цю гру, матимете гарну розтяжку. Немає гри? Зробіть свою, наклеївши паперові кола на підлогу.
Парашут. Залучіть усю родину! Візьміть простирадло, кожен тримає якийсь кінець та швидко рухає руками вгору та вниз. Покладіть у простирадло невеликі кульки або повітряні кульки і спробуйте їх виштовхнути назовні або навпаки втримати усередині. Діти люблять цю просту гру.
П'ЯТНИЦЯ 27.03.2020р.

https://www.youtube.com/watch?v=KUc_OXVKi3M   геометричні фігури
https://www.youtube.com/watch?v=YsXia522h_s         місяці вчимо укр.мовою
https://www.youtube.com/watch?v=R-SNu__l5h4         пори року

https://www.youtube.com/watch?v=TBtCBT4RFzE                         орел з паперу
https://www.youtube.com/watch?v=ThvbuHfhR58                           машинка з паперу
https://www.youtube.com/watch?v=US9UanrulPM                          оригамі котик
https://www.youtube.com/watch?v=XZgpcWXs7ec                          ліпим мишення
https://www.youtube.com/watch?v=8XmYkeU3qUU                       ліпим тварин



ЧЕТВЕР 26.03.2020р.

           Поведінка з незнайомцями

  https://www.youtube.com/watch?v=Ne0OMIFNGYA

Безпека у дворі
Безпека вдома


СЕРЕДА 25.03.2020р.
                                                         


Я люблю свою родину

І привітну, і гостинну.

Ви, малята, не чекайте.

Хто є хто? Відповідайте!



Ніжна, лагідна і мила,

На цей світ нас народила.

Я до неї пригорнуся,

Це ріднесенька… (матуся)



Хто усіх нас захищає,

Матінці допомагає?

З ним нічого не боюсь,

Здогадались? Це… (татусь)



Ще рідня у мене є!

Всім питання задає,

І вертлява, й невеличка,

Моя люба це … (сестричка)



З ним ніколи не сварюся,

Іграшками поділюся.

Буду з ним дружити, грати.

Познайомтесь, це мій … (братик)



Ще голубонька рідненька –

Добра, мила і старенька.

Я ніколи не журюся,

Бо у мене є … (бабуся)



Сивий, мудрий і поважний.

Заклопотаний, відважний.

Всього я в житті навчусь,

Бо зі мною мій … (дідусь)

Читаємо разом
Василь Сухомлинський
НАЙГАРНІША МАМА

Василь Сухомлинський. Найгарніша мама. Казка, оповідання. Малюнок Адель Гілевич.Випало Совеня із гнізда та й повзає лісом. Далеко забилось, не може знайти рідного гнізда. Побачили птахи малого - некрасивого, з великою головою, вухатого, банькатого, жовторотого. Побачили та й питають, дивуючись:
- Хто ти такий? Де ти взявся?
- Я - Совеня, - відповідає мале. - Я випало з гнізда, не вмію ще літати і вдень дуже погано бачу. Я шукаю маму.
- Хто ж твоя мама? - питає Соловей.
- Моя мама Сова, - гордо відповідає Совеня.
- Яка ж вона? - питає Дятел.
- Моя мама найгарніша.
- Розкажи, яка ж вона, - питає Дрізд.
Василь Сухомлинський. Найгарніша мама. Казка, оповідання. Малюнок Адель Гілевич.- У неї голова, вуха й очі такі, як у мене, - відповідає з гордістю Совеня.
- Ха-ха-ха! - зареготали Соловей, Дятел і Дрізд. - Та ти ж потвора. Виходить, і мати твоя така сама потвора.
- Неправда! - закричало Совеня. - Мама в мене найгарніша.
Почула його крик Сова, прилетіла, потихеньку взяла Совеня за лапку й повела до рідного гнізда.
Совеня уважно подивилося на свою маму: вона була й справді для нього найгарніша!
                           Граємо з дитиною всією родиною
Сірники, ватяні палички, ґудзики, жолуді, каштани 
        Коли дитина грається з дрібними предметами (звісно, під наглядом дорослих!), то розвивається не тільки дрібна моторика, а й просторове мислення, уява, тактильна чутливість. 
        Із сірників, ватяних паличок, жолудів, каштанів і ґудзиків можна викладати різні малюнки, як довільно, так і за схемою. Причому всі ці предмети можна поєднати в одному малюнку. Починати доречно з простих геометричних фігур — квадрата, трикутника, ромба, сонечка, поступово ускладнюючи ігри. Із сірників і ватяних паличок добре виходять зірки, їжачки, машинки, ялиночки, будь-які фігури, що містять багато прямих ліній. Спочатку малюнок викладає мама, адже малюка необхідно зацікавити. Потім «твір» можна робити разом. 
        Навіть найменшим діткам буде корисно перебирати ґудзики — виймати з коробочки і складати назад, нанизувати ґудзички на мотузочок і робити намиста й браслети. Тільки при цьому мама повинна бути дуже уважною: раптом малюк потягне іграшку до рота! Якщо дитина зовсім мала і є небезпека, що вона проковтне дрібні деталі, то слід нанизати ґудзики різних кольорів і розмірів на жорстку міцну волосінь. Така іграшка може бути і брязкальцем, і матеріалом для лічби, і наочним посібником для вивчення кольору, лічби і розміру. 
Ігри з сірниками
        Усі батьки люблять повторювати: «Сірники для дітей — не іграшка!» Правильно, звісно, адже діти можуть ненавмисне що-небудь підпалити. 
        Але якщо поряд перебуватимуть мама або тато, то сірники можуть виявитися навіть хорошою іграшкою. Так уважає тато. Сьогодні він грає «у сірники» з дитиною. Пропонуємо ось яке завдання.
                                                                Утримай сірники
        Покладіть на стіл п'ять сірників і спробуйте взяти один із них великими пальцями.
        Тепер підніміть другий сірник двома вказівними пальцями.
        Тепер третій — двома середніми пальцями. Потім четвертий — двома безіменними.
        І, нарешті, п'ятий — двома мізинцями. Хто упустив сірник, залишає гру!

Сірникова картинка
        Кожній дитині видайте сірники (скільки бажаєте — коробку, коробку на двох, коробку на всіх тощо). За командою учасники починають викладати із сірників . картинку на тему, задану ведучим. Це може бути своє ім'я, прізвище, зображення якої-небудь тварини, смішного сюжету («Тато спить», «Автоперегони», «Троє поросят» тощо). Виграє той, хто упорався швидше при простіших завданнях), або той, у кого вийшла найоригінальніша сірникова картинка (складніші завдання).
                                                                          Скільки сірників 
        Візьміть сірникову коробку і покладіть у неї два сірники. Потрясіть коробку і запитайте у дітей, як вони вважають, скільки сірників зараз лежить у коробці. Діти також можуть потрясти коробку, потримати її в руках. Але відкривати коробку може тільки ведучий. Отже, тепер ви відкриваєте коробку і даєте дітям можливість перерахувати сірники. Перемагає той, хто назвав максимально близьку до правильної кількість.         Тепер можете ускладнити завдання: відвернувшись від дітей, додайте декілька сірників. Нехай діти знову відгадують їх кількість. 

Сірникові коробки 
        Сірникові коробки (чим більше, тим краще) можна використовувати в різних іграх. На чотирьох або шести кришках, так само як і на внутрішніх коробочках, намалюйте однакові геометричні фігури: квадрат, круг, ромб, трикутник. Перемішайте кришки і внутрішні коробки. Попросіть малюка знайти і скласти коробочки.     

                     Де мій ґудзичок? 
        Якщо сірникових коробок у вас багато, можна їх склеїти в декілька рядів, як ящики в комоді. Іграшкове цуценя принесло з собою ґудзик (монету, фішку, скріпку та ін.) і хоче покласти його в ящик. Воно кладе іграшку в один із ящиків і розмовляє з малюком, розповідаючи про себе. Потім запитує малюка, у якому з ящиків його ґудзик. Місце, куди цуценя кладе ґудзичок, постійно змінюється. Тривалість розмови постійно збільшується. Це завдання відмінно тренує зорову пам'ять і увагу дитини. 

Ложки, чашки, миски, сковорідки 
        Маленькі діти дуже хочуть гратися на кухні. А батькам це спричиняє певні незручності. Хоча якщо до процесу поставитися розумно, то з дитячої цікавості можна отримати багато користі. Ось, наприклад, усім відомо, що потрібно розвивати тактильне сприйняття. І батьки купують іграшки з різною фактурою поверхні. Потрібно навчати дитину понять «великий — маленький»? А на кухні для цього є стільки можливостей! Різноманітні різні поверхні (гладкі ложки, ополоники, полумиски, миски і шорстка сковорода), і вивчення співвідношень «великий — маленький» (цікаво, скільки ложок вміститься в миску, і чому туди не вміститься ополоник). А як весело стукати ополоником по каструлі або кришкою об кришку! 
        Тісто цілком можна використовувати як замінник пластиліну, адже це чудовий матеріал для ліплення! Воно легко мнеться, менше брудниться, і не буде нічого страшного, якщо дитина випадково проковтне шматочок. Тонкий пласт розкоченого тіста може використовуватися як основа для картини з будь-якого підручного матеріалу — ґудзиків, жолудів, сірників, круп, мотузок, ниток, дроту, насінинок, гілочок тощо. Розминання тіста — цікаве і корисне заняття для малюка. 
        Крупи, сіль, кава, макарони також знадобляться для «кухонної школи». Дрібну крупу (наприклад, манну) і сіль можна використовувати для пальчикового малювання. Для цього необхідно висипати крупу на піднос рівним шаром. Намалюйте що-небудь самі, покажіть дитині, як це цікаво. Проведіть пальчиком по крупі. Вийде яскрава контрастна лінія. Потім візьміть пальчик дитини. Нехай малюк сам намалює декілька хаотичних ліній. Коли дитина освоїться, можна переходити до малювання узорів. Спочатку малює мама, потім пробує малюк. Малювати можна все що завгодно: хаотичні лінії, будиночки, круги, огорожі, хмари, спіралі, личка, літери або цифри. 
        Крупну крупу (наприклад, гречку-ядрицю), горох, квасолю, кавові зернятка можна використовувати для викладання картинок, так само як і з сірників, ґудзиків і ватяних паличок. Можна використати їх і для аплікацій. Пересипати всі ці продукти найцікавіше у прозорий посуд, для того щоб було видно. 


                                                       Демонстрація мод
        Перед початком зимового (весняного, літнього, осіннього) сезону влаштуйте з дитиною демонстрацію мод. Нехай малюк спробує самостійно застібати ґудзики, кнопки і «блискавки». Підготуйте місце для демонстрації, розстеливши червоний рушник, на якому «модель» демонструватиме обновки. Решта членів сім'ї можуть клацати фотоапаратами, зображаючи репортерів модних журналів. 
                                                         Сім'я Пробочкіних 
        Приготуйте темно-зелені пробки, шматочки дроту, ватяні кульки, фломастери або маркери. Змайструйте разом із дитиною із перелічених предметів кумедних персонажів сімейство Пробочкіних: маму, тата і дітей. 

      Відбитки 
        Візьміть аркуш паперу і прикріпіть його краї скетчем до плоскої поверхні. Покладіть під аркуш дрібний плоский предмет — монету, ключ або брелок. Нехай малюк легенько проводить олівцем по паперу, щоб на поверхні аркуша з'явився відбиток захованого предмета.  

Намиста зі скріпок 
        Запропонуйте дитині пакетик різноколірних скріпок і покажіть, як їх з'єднати разом, щоб вийшло симпатичне намисто або браслет. 
Великі «Хрестики-нулики»
        Можна грати в цю гру не тільки на папері. А де? На столі, якщо у вас клейонка в клітинку. На підлозі, якщо там укладена квадратиками плитка. Хрестики і нулики можна не малювати, а домовитися з малюком, що гратимете ви каштанами і камінчиками, ґудзичками і шишками. Будь-яка гра, навіть якщо вона набридла, після додавання яких-небудь нових деталей знову зацікавить дітей. 
Лабіринт 
        На підлозі за допомогою крейди або мотузка обмежте траси, по яких ітимуть діти. Для маленьких дітей завдання буде простим — пройти по лабіринту і не наступити на мотузок або лінію. Для дітей старшого віку завдання можна ускладнити. Дітей об'єднати у пари. Тому гравцеві, який проходитиме лабіринт, зав'язати очі, а його напарник повинен подавати чіткі команди — куди повернути, де зупинитися. 

                                 Стрибки по цифрах
        На картонках намалюйте великі цифри і розкладіть їх на підлозі на такій відстані, щоб дитина могла перестрибнути від однієї до іншої. Попросіть дитину стрибнути, наприклад, на цифру 2, потім на цифру 7, потім на 1, потім на 4 тощо. Завдання можуть бути будь-якими: стрибати по порядку, стрибати тільки по парних числах, складати, наприклад, подумки 2 і 1, стрибати на цифру 3. До речі, у цю гру можна грати і на вулиці, тільки цифри тоді пишіть крейдою на асфальті. 

                                       Навчаємось разом

ВІВТОРОК 24.03.2020р.

Весела ранкова зарядка



                                 Перегляд мультфільмів про родину , сім'ю


  • https://www.youtube.com/watch?v=1VJYEfUpjjw    "Моя сім'я"
  • https://www.youtube.com/watch?time_continue=60&v=jt5UqnIyuXs&feature=emb_logo     Це аматорська стрічка режисера-початківця Бреда Уоррена. Вона розповідає просту історію про важливу річ — увагу старшого брата до молодшого, й бажання робити все разом. До речі, музику до мультфільма написав брат Бреда — Меттісон. Ось такий сімейний підряд!
  • https://www.youtube.com/watch?time_continue=214&v=im0k9d-gqbU&feature=emb_logo  Кожному з нас потрібні любов, піклування та увага. Але ми не завжди це розуміємо й іноді довго до цього розуміння йдемо. Наприклад, як от героїня цього мультику. Їй довелося жити на вулиці у самотності та злиднях. Та одного разу вона зустріла чарівну консервну банку, яка привела її до квартири доброї літньої жінки. Ось таким чином бездомниця знайшла собі бабусю.
  • https://www.youtube.com/watch?time_continue=20&v=B4frsp-rR6c&feature=emb_logo      Це зворушлива історія про глухоніму дівчинку на ім’я Тамара. Вона обожнює танцювати і мріє стати балериною. Незважаючи на глухоту, у неї чудова пластика і почуття ритму. Можливо, одного разу мрія Тамари здійсниться, адже її дуже підтримує мама. І це для Тамари — найважливіше. 
   Чим зайняти дитину коли сумно
                                                 

1. Незвичні способи малювання

Відбитки пальців
Правила. Підготуй такі речі:
  • шматочки мочалки;
  • фарби;
  • вода;
  • пензлик;
  • ручки, олівці або фломастери.
Спочатку нанесемо фарбу на мочалку пензликом. Тепер притиснемо до мочалки пальчик. Усе — на папері можна залишати кольоровий відбиток!

































Малюнки мильними бульбашками
Правила. У мильний розчин (вода, мило, шампунь) додай акварельної фарби або харчового барвника. Колір обирай на власний розсуд.
Візьми соломинку і дунь через неї в мильну воду, створюючи якнайбільше бульбашок.
А тепер – увага! Візьми акварельний папір та легенько приклади його зверху до бульбашок. Дай просохнути. Щоб зробити папір ще яскравішим, прикладай його до бульбашок на воді різних кольорів.
Вгадай
Зав’яжи малюкові очі шарфиком і давай у руки по черзі різні предмети: м’яку іграшку, м’яч, тарілку, зернятка, книгу тощо. Завдання дитини – вгадати на дотик, що у нього в руках. Ускладнити гру можна, якщо вгадувати речі по запаху або, наприклад, за смаком.
Тіні
Загадково і заманливо показувати театр тіней на стінці при запаленій свічці. Тут включається фантазія і творчість. Але не варто обмежуватися лише літаючими пташками або гавкаючими собаками із рук. Виріж разом із дитиною з паперу силуети героїв відомих казок, і розіграйте їх за ролями.

































ПОНЕДІЛОК  23.03.2020р.                     
Читаємо  :                                                     Л. Компанієць


« Працьовита в нас сім’я».
 … Сів мій тато до стола,
Я вечерю подала,
Засміявсь татусь до мене:
- Ах, хазяєчка мала!
Працьовита в нас сімя,
Отака росту і я.
Недаремно каже мама:
- Помічниця ж ти моя!
                                                                            Н. Забіла
« І в Ясочки є грядки»
Ранком сонце лине просто в хату, промені лягають на поріг.
Вийшла Яся у садок гуляти, де ще так недавно танув сніг.
А тепер – росте на гіллі листя, горобці веселі цвірінчать,
І нової травки гострі списи з – під трави торішньої стирчать.
Край паркана що не роблять діти?
Скільки сміху, галасу й турбот!
Підійшла Ясюня подивитись:
- Це ж вони тут скошують город!
Сміх і галас:
- В мене будуть дині!
- В мене морква!
- В мене буряки!
А в того гарбуз з смачним насінням
І в’юнкий горох, і огірки…
А Ясюня ще таке маленька, наймолодша від усіх діток:
Чорні очка, личко рожевеньке і кругленька вся, як огірок.
Тягне Яся і собі лопатку – ой, яка ж велика та важка!
- Буде в мене теж маленька грядка, як у всіх дітей із дитсадка!
І скопала грядку наша Яся, не відстала від усіх діток,
Їй щоправда допоміг Михайлик та Роман, та Лесь, та Ігорок…
- Ну, мала, яке ж тобі насіння?
А мала не знає, що сказать?
Посадити б їй солодкі дині, що під сонцем, як свинки, лежать?
Чи червону моркву? Чи салату? Чи смачні зелені огірки?
Чи капусту – потім шаткувати? Чи горошок, щоб зривать стручки?...
Узяла Ясюня по зернятку й буряків, і моркви, й те, і те…
Ой, і буде ж Ясюні грядка, мабуть краща, ніж у всіх дітей?
Йде робота радісна і скора, веселіша за найкращу гру.
А весняне сонце лізе вгору і пече, й цілує дітвору.

ПРИСЛІВЯ


- Не одежа красить людину, а добрі діла.
- Бджола мала, а й та працює.
- Діло майстра величає.
- На дерево дивись, як родить, а  на людину, як робить.
- Зробив діло – гуляй сміло.
- Праця людину годує, а лінь марнує.
- Задля свого роду – хоч в огонь, хоч в воду.
- Земля сонце прикрашає, а людину – праця.



      Пальчикова гімнастика «Сім'я»


Цей ось  пальчик – мій дідусь
Цей ось пальчик - бабуся
Цей ось пальчик – мій татусь
Цей  ось пальчик - матуся
Цей ось пальчик - я


Ось і вся моя сім'я!   


                          Логічна гра «Відгадай» (на килимку, на подушках для сидіння)
- Разом пальчики можуть виконати будь-яку роботу. Так само і дружній сім’ї будь-які труднощі здолати під силу, бо всі в ній піклуються одне про одного, допомагають одне одному, а головне – люблять і поважають одне одного.
Дорослий називає ознаки (хто це?), діти відгадують про кого йдеться.
·         Мудра, ласкава, працьовита, турботлива, добра, літня… (бабуся)
·         Сильний, дужий, умілий, веселий … (тато)
·         Гарна, мила. лагідна, молода, найрідніша … (мама)
·         Сивий, мудрий, розумний, хазяйновитий … (дід)
·         Маленький, пустотливий, веселий … (синок)
           Маленька, гарненька, чемна … (донечка) 

                       Вправа «Назви лагідно кожного члена сім'ї»
Син - синок - синочок; 
Дочка - донька - донечка;
Брат - братик-братичок;   
Сестра - сестричка - сеструня;
Мамо - матусенько - матусю; 
Тато - татусю - татусю;
Бабуся - бабуленько- бабусечка; 
 Дідусь - дідусю - дедусенько.

Вправа  «Дорослі й діти» (Малята розмірковують і відповідають на питання одним словом)
·       Хто ходить на роботу? (Дорослі)
·       Хто відвідує дитсадок? (Діти)
·       Хто має професію? (Дорослі)
·       Хто в майбутньому матиме професію? (Діти)
·       Хто багато працює? (Дорослі)
·       Хто часто грається? (Діти)
·       Хто швидко росте та дорослішає? (Діти)
·       Хто колись був малюком? (Дорослі)
·       Хто грається в «доньки матері?» (Діти)
·       Хто виховує донечок та синочків? (Дорослі)

              

Немає коментарів:

Дописати коментар